کاربرد شبکه های اجتماعی برای عکاسان

آژانس تبلیغاتی هورتاش: تعدادی از شبکه های اجتماعی که برای عکاسان مفید هستند را معرفی می‌کنیم و نظرات اریک کیم را در مورد نحوه استفاده از هر کدام را خواهیم گفت.

اریک کیم: بی‌شک یکی از مهم‌ترین و فعال‌ترین افراد در زمینه عکاسی خیابانی است، مطالعات بسیار عمیق و گسترده‌ای در زمینه عکاسی خیابانی و تاریخ آن انجام داده و تمام این مطالعات و تجربیات را با زبان و بیانی بسیار روان و جذاب به علاقه‌مندان منتقل می‌کند. وی با وجود فسلفه و بینش عمیقی که به عکاسی خیابانی دارد، نوشته‌هایش فاقد اصلاحات صقیل و پیچیده است و از این رو برای عموم علاقه مندان عکاسی خیابانی بسیار کاربردی و جذاب است.

1.اینستاگرام

کاربرد شبکه های اجتماعی برای عکاسان

احتمالا امروزه پرطرفدارترین شبکه برای کاربران شبکه های اجتماعی است. امروزه اینستاگرام برای عکاسان مانند کارت ویزیت است.

به نظر من اینستاگرام دلایل زیادی برای پرطرفدار بودن دارد.

اول از همه اینکه کاربران زیادی دارد چراکه بهترین نرم افزار موجود برای گوشی های همراه است و این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که به سادگی عکس‌هایتان را اصلاح کنید، روی آنها افکت بگذارید و در یک چشم به هم زدن آنها را با میلیون‌ها نفر به اشتراک بگذارید. امروزه تقریبا هرکسی که گوشی همراه هوشمند دارد،اکانت اینستاگرام هم دارد.

دوم اینکه شما می‌توانید بلافاصله نظرات مردم را ببینید و احساس رضایت کنید. اینستاگرام نرم افزار خوبیست تا مردم با یکدیگر از طریق عکس در تماس باشند.

الف) کاری کنید که اکانت شما بازتابی از خودتان باشد

به نظرم بهترین روش استفاده از اینستاگرام این نیست که فقط بهترین عکس‌هایتان را به اشتراک بگذارید. مردم دوست دارن “پشت صحنه”های زندگی شما را ببینند.

به جای اینکه پشت سرهم عکس‌های غذاهایتان را آپلود کنید، سعی کنید کارهایتان بیشتر به عکاسی مربوط باشند. عکس کتاب‌های عکاسی که می‌خوانید، نمایشگاهی که به تازگی بازدید کرده‌اید را به دیگران پیشنهاد دهید و مناظر زیبایی که از آنها عکس گرفته‌اید را به اشتراگ بگذارید.

ب) بیشتر با موبایلتان عکاسی کنید

یکی از اشتباهات عکاسان این است که فقط با دوربین‌های “حرفه‌ای” عکاسی می‌کنند و اینستاگرام را با کلاس های عکاسی اشتباه می‌گیرند.

استفاوه از دوربین موبایل از این جهت خب است که دیگر نمی‌توانند بگویید به خاطر نبود امکانات نمی‌توانید عکاسی کنید.

ج) اینستاگرام را تبدیل به یک دفترچه خاطرات تصویری کنید

برای من یکی از زیبایی های اینستاگرام این است که می‌توانم عکس‌های قدیمی‌ را ببینم و دوباره آن لحظه ها را زندگی کنم.

از اینستاگرام تنها برای اشتراک گذاری بهترین عکس‌هایتان استفاده نکنید.

من شخصا بیشتر روزهای سرد به سراغ “دفترچه خاطرات تصویری“ام می‌روم، زمانی که چیزی برای الهام گرفتن پیدا نمی‌کنم. این عکس‌ها برایم الهام بخش می‌شوند تا به عکاسی ادامه دهم.

2. فیسبوک

به نظرم “فیسبوک” آخرین شبکه اجتماعی قوی است زیرا کاربران بسیار دارد و قوی‌تر و بزرگتر از آن است که نابود شود.

الف) سعی کنید تا می‌توانید مکالمه‌های مهم راه بیندازید

یکی از نکات مثبت فیس بوک این است که شما را قادر می‌سازد تا از طریق بخش نظرات با دیگران مکالمه کنید.

راز موفقیت در فیسبوک گرفتن لایک‌های زیاد نیست، بلکه راه اندازی مکالمه‌های زیاد و گرفتن نظرات کاربران، کلید موفقیت شماست.

ارتباط خود را با آنها حفظ کنید و معطلشان نگذارید، اگر مطلب ارزشمندی به اشتراک گذاشتند شما هم مطالبشان را لایک کنید و جواب سوال‌هایشان را بدهید.

ب) به صورت تکی پست بگدارید

اگر عکس‌هایتان به صورت یک مجموعه هستند و می‌خواهید آنها را در فیسبوک به اشتراک بگذارید، سعی کنید آنها را به صورت تکی به نمایش بگذارید و هربار یکی از عکس‌های پروژه‌تان را آپلود کنید. این کار به کاربران اجازه می‌دهد تا با عکس‌هایتان ارتباط صمیمانه‌تری برقرار کنند و همچنین کمک می‌کند شما برای مدت بیشتری در دید باشید.

ج)لینک‌های مفید را به اشتراک بگذارید

اکثر کسانی که به وبلاگ من سر می‌زنند از طریق فیسبوک با آن آشنا شده‌اند. پس بدانید که فیسبوک روش خوبی برای بالا بردن آمار بازدید سایت یا وبلاگ‌تان است.

سعی کنید هنگام اشتراک گذاری لینک تا جایی که می‌توانید مختصر باشید.

برای توصیف لینک مربوطه، یک جمله کافی است.

3. توییتر

چرا توییتر؟

توییتر از شبکه هایی است که مدت زیادی مشغول به فعالیت است و یکی از بهترین روش ها برای دنبال کردن اخبار در ارتباط با اشخاص مورد علاقتان است.

الف) مطالب احساسی به اشتراک بگذارید

قبل از اینکه هرگونه مطلبی در توییتر منتشر کنید، این سوال را از خودتان بپرسید: “آیا این مطلب برای دیگران جالب، مرتبط و یا الهام بخش است یا نه؟ آیا این مطلبی است که برای دیگران ارزشمند باشد؟”

به طور معمول پست‌هایی که معروف می‌شوند و سر و صدا به پا می‌کنند، پست‌های احساسی هستند.

ب) با افرادی که از لحاظ فکری به شما نزدیک هستند ارتباط برقرار کنید

یکی از مزیت‌های توییتر این است که شما را قادر می‌سازد در قالب متن با مردم سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.

به جای اینکه هزاران دنبال کننده برای خودتان پیدا کنید سعی کنید با تعداد کمی از اشخاص رابطه نزدیک و صمیمانه برقرار کنید.

یکی از راه‌های خوب برای تعامل با دیگران این است که کار دیگران را تبلیغ کنید. سعی نکنید خودخواهانه فقط برنامه‌های خودتان را پیش ببرید، بلکه کارهای دیگران را نیز تبلیغ کنید. سعی کنید انسانی بخشنده، جذاب و دوست داشتنی باشید.

ج) در انتخاب دوستان در توییتر دقت کنید

یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از مردم در توییتر مرتکب می‌شوند این است که هرکسی را می‌بینند دنبال می‌کنند تا آنها هم کارشان را دنبال کنند.

توصیه می‌کنم تنها کسانی را دنبال کنید که از صمیم قلب دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید یا کسانی که از صمیم قلب دوست دارند کار شما را دنبال کنند.

سایر شبکه های اجتماعی:

فلیکر

فلیکر احتمالا بهترین مکان برای آپلود عکس‌ها با کیفیت بالاست.

پیشنهاد می‌کنم عکس‌هایتان را در فلیکر منتشر کنید و از طریق فروم‌هایی که در بخش “گروه‌ها” در دسترس شما قرار می‌گیرد با مردم به بحث و مکالمه بپردازید.

 

500px

این شبکه یک نسخه هنری تر از فلیکر است.

عکس‌های زیبایی در این سایت وجود دارد، اما به پرطرفداری فلیکر نیست. اگر تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنم حتما آن را امتحان کنید.

تامبلر

قطعا تامبلر برای عکاسان، اجتماعی در حال رشد است (همچنین برای تمام مردم خلاق). یکی از مزیت‌های تامبلر این است که می‌توانید مجموعه‌های کوتاه بسازید. اگر شما جزو آن دسته از عکاسانی هستید که ترجیح می‌دهند به جای تک عکس، کارهایشان را در قالب مجموعه منتشر کنند. پیشنهاد و می‌کنم حتما از تامبلر استفاده کنید.

جمع بندی

کاربرد شبکه های اجتماعی در جهان امروز به یکی از تخصص‌های مورد نیاز برای همه است، در این میان کسانی که تخصصی دارند یا می‌خواهند تخصصی پیدا کنند نباید از شبکه های اجتماعی غافل شوند.

منبع: کتاب “عکاسی خیابانی با اریک کیم

پیشنهاد ما برای مطالعه >>>>راهکارهای عکاسی صنعتی در خانه<<<< یا وارد بخش وبلاگ شوید

 

  • اشتراک گذاری

نظر(20)

راحله زمانی
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

عالی بود

نادران
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

زمان می خواد تو همه این شبکه ها کار کردن

مهدی شیرازی
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

اینستاگرام و توییتر به نظرم از همه بهتره

محمد مهدوی
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

با این وضعیت فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت کار کردن با همشون سخته

مهسا
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

مطلب جالبی بود

رضا سیزی
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

خودم عکاسم و بیشتر از پینترس استفاده می کنم

مریم شیخی
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

اووووووووووووووووووووه! چقدر زیاده نمیشه به همش رسید

آرمان
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

عالی بود مرسی از این مطلب خوبتون

حمید باقری
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

عالی بود واقعا آموزنده و کاربردی

ایمان دلتا
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

تخصص منم شبکه های اجتماعیه اما واقعا نمیشه روی همه این شبکه ها کار کرد

پرویز حقی
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

فقط اینستا

موسی حضرتی
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

فیسبوک رو دوست دارم از اولین شبکه هاییه که توش بودم و خیلی لذت می برم ازش

رویا سبزواری
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

خوب بود دمتون گرم

ابراهیم
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

عالیییییییییییییییییییییییییییییییی

معین حبیبی
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

انقدر شبکه اجتماعی هست که بشه روش کار کرد اما باید دید چقدر تو ایران میشه روش کار کرد

مبین
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

خوشمان آمد

سئوکار
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

واقعا شبکه های اجتماعی مهمترین بخشیه که باید بهش توجه کرد و به همه توصیه می کنیم که این بخش رو داشته باشن

محمود افسری
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

بسیار هم عالی و خوب

فاطمه
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

چقدر سخت شد! نمیشه که همه رو با هم داشت

شهرام مراقب
ژوئن 7, 2020 در 3:53 ب.ظ

بسیار آموزنده و مفید بود

ارسال دیدگاه

برای نظر دادن وارد شوید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید .